Wednesday, November 12, 2008

Wikipedia academy i Lund

Eftersom jag anmälde mig för sent till konferensen fick jag komma med om jag lovade att blogga. Du kan se vad jag skrivit på Wikipedia academy Lund 2008. Tänk att äntligen få se Lars Aronsson livs levande. Han satte igång projekt Runeberg när jag började mina första stapplande steg med Gopher. Sen har han mest varit ett namn vars inlägg i BIBLIST jag gillar. Jag funderade allvarligt på att be om en autograf men jag kunde inte komma på var jag vill ha den, på armen, på barmen eller ena skinkan? Sen slog det mig att jag ju inte är någon ungdom längre och att han inte är någon rocksångare så jag lät bli.
Vet du om att de som skriver i Wikipedia framför allt är män kring 30-års åldern som är singlar? Det roliga är att de ser precis ut som man kan tänka sig att de skulle göra.

No comments: