Wednesday, February 11, 2009

Facebook

är minsann inte lätt att arbeta med. Jag har sedan länge varit vän med Maria men igår säger hon plötsligt att hon inte har några svenska vänner i Facebook. Vad är jag då? En alien? Nästa problem dök upp när jag tänkte ansluta mig till SFIS. Alla andra kunde söka fram SFIS utom jag. Nåja, jag kontaktade administratören som förklarade hur jag skulle göra. Jag var tvungen att gå med i nätverket Sverige. Man kan tydligen vara med där även som utomjording, intressant. När jag ändå var igång gick jag med i nätverket för Lunds universitet också. Det var frestande att fylla i att jag är forskare. Jag funderade säkert en minut på de olika titlarna innan mitt samvete (min feghet) tog tag i mig. Tänk om någon mot förmodan skulle leta reda på mig och ställa mig till svars. Vilken forskning skulle jag då säga att jag bedriver?
Någon egen grupp har jag inte gjort. Jag bara applåderar Marias intiativ till gruppen LTHBgruppett. Där kan alla vara med som i verkligheten tillhör LTHBs grupp 1. Bra jobbat Maria!

No comments: