Tuesday, August 10, 2010

IFLA tisdag

Nu vet jag mina arbetsuppgifter. Tack och lov jobbar vi ihop med en fantastisk tekniker (även trollkarl och telefonhållare). Jag och min kompis Svante i Preview room har organiserat vad vi skall göra och hur. Nu är bara kruxet att nästan ingen fattat att de skall ladda ner sina presentationer hos oss innan de skall hålla sina föredrag imorgon. Just nu sitter vi och har tråkigt så jag passar på att skriva lite som jag lovat min chef. Bara man rör sig inom området (iklädd min uniform) får jag frågor om allt möjigt som jag har svårt att svara på. Det är mycket man lär sig, som att man absolut inte skall skriva ut sin presentation i 7 ex på spanska och ge till simultantolkarna. De gillar inte att man ersätter en annan talare och läser högt ur den rätta talarens skrivna presentation.

No comments: